این نوع ریزش مو که سکه ای گفته می شود، در اثر تنش های روحی و روانی و افسردگی ایجاد می شود که برای درمان آن باید به روانپزشک مراجعه کرد .

محمد رضوانی، متخصص پوست و مو گفت: ریزش مو سکه‌ای می‌توانند در هر نقطه‌ای از بدن رخ دهد، و در بسیاری از مواقع این مسئله در ابرو و موی فرد دیده می‌شود همچنین ریزش موی سکه‌ای ممکن است در روی دست و پای خود ایجاد شود. وی افزود: به فرم پیشرفته‌ی ریزش موی سکه‌ای در تمام نقاط بدن گری می‌گویند، گاهی اوقات ریزش موی سکه‌ای تا حدی پیشرفت می‌کند که بطور کامل موی بدن فرد می‌ریزد.

 

 

 این متخصص پوست و مو ادامه داد: بیماری ریزش موی سکه‌ای در گروه سنی کودکان نزدیک به 50 درصد دیده می‌‌‌شود. رضوانی با اشاره به رده‌های درمان ریزش موی سکه‌ای اظهار داشت: ریزش موی سکه‌ای را می‌توان در پی درمان بیماری‌های عصبی و استرس‌های و فشارهای روحی بهبود بخشید. همچنین با درمان بیماری‌هایی مانند انواع عفونت‌ها می‌توان به درمان این بیماری پرداخت. وی تصریح کرد: ریزش موی سکه‌ای فرد را می‌توان با استفاده از داروهایی که سیستم ایمنی بدن فرد را تحریک می‌کند مانند کورتون درمان کرد، همچنین به منظور درمان این بیماری می‌توان تحریک کننده‌های پوستی را به کاربرد. یکی از تحریک کننده‌ها سیر است، که باید در محل ریزش مو استفاده شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به میزان استفاده، از تحریک کننده‌های پوستی عنوان کرد: مواد تحریک کننده‌ی پوست را باید به میزان کافی برای از بین بردن التهاب پوست استفاده کرد و برای درمان این بیماری میتوان کورتون و محرک های پوستی تجویز کرد. این متخصص پوست و مو با اشاره به علت ریزش سکه‌ای مو در بین نوجوانان بیان کرد: بازی کردن با ابرو و مژه‌ها که یک نوع تیک عصبی است نیز باعث ریزش موی سکه‌ای نوجوانان می‌شود و به منظور درمان آن باید به روانپزشک مراجعه کرد. رضوانی اظهار داشت: گاهی ریزش موی سکه‌ای فرد بر اثر استفاده از لوازم آرایشی ایجاد می شود. همچنین شستشوی چشم نیز این مسئله را به وجود می‌آورد.

.

همچنین بخوانید :

منبع : https://medicalblog.tebyan.net/post/16